Kembridžas Universitātē (Lielbritānija) no 24. aprīļa līdz 26. aprīlim norisinājās 16. Baltistikas konference Eiropā (The 16th Conference on Baltic Studies in Europe), pulcinot pētniekus no dažādām zinātņu jomām.
Latvijas Universitāti pārstāvēja pētnieki ar vairāk nekā 70 referātiem, to skaitā bija arī Latviešu valodas institūta vadošā pētniece Solvita Berra (Burr). Viņa organizēja apaļā galda diskusiju par latviešu valodas mācīšanu intensīvos vasaras valodu un kultūru kursos, pievēršot uzmanību mācību formu, mācību līdzekļu un mācīšanas pieeju un stratēģiju izvēlei saistībā ar kursu organizētāju un studentu gaidām, kā arī kultūras komponentam šādos latviešu valodas kursos. Apspriedē piedalījās Dr. Gunta Kļava, Dr. Antra Kļavinska, Prof. Maija Burima un Dr. Solvita Berra. Diskusiju vadīja un priekšlasījumus komentēja Dr. Daina Grosa.
Savukārt S. Berras pēcdoktorantūras projekta „Daudzpusīgas metodikas izstrāde skolēnu tekstuālās pieredzes un tekstpratības snieguma padziļinātai izpētei valodas mācību procesā” (LU-BA-PG-2024/1-0014) daļa rezultātu tika prezentēti referātā Literacy-developing strategies in the heritage language classroom: The case study of Latvian diaspora schools across the world”. Vadošā pētniece analizēja četrās diasporas skolās iegūtos datus (piem., 16 latviešu valodas stundu novērojumu veidlapas, 13 intervijas ar pedagogiem un citiem skolu pārstāvjiem un 7 skolēnu veidotus tekstus), ņemot vērā katras skolas vadmotīvu (fokuss uz latviešu valodu, fokuss uz identitāti un piederību un fokuss uz kultūru un vēsturi) un trīs tekstpratību tipus – skolas tekstpratība, funkcionālā tekstpratība un kritiskā tekstpratība – kā galvenos mācību procesa un potenciālā skolēnu latviešu valodas līmeņa raksturotājlielumus.
* Pētījumu finansē Atveseļošanas un noturības mehānisma atbalstīts projekts “Latvijas Universitātes iekšējā un ārējā konsolidācija” (Nr. 5.2.1.1.i.0/2/24/I/CFLA/007).


Solvita Berra (Burr)
LU HZF Latviešu valodas institūta vadošā pētniece